Friday, June 16, 2006

YOGYAKARTA...AYUH KITA BANGKIT SEMULA

4 JUN 2006 - HARI KEEMPAT
Pergerakan anggota misi diambilalih oleh Dr Kassim bagi meneruskan gerak kerja. Dua unit anggota misi perubatan meneruskan kerja di dua buah hospital sebagaimana dua hari sebelum itu.

Saya difahamkan anggota misi terutama sukarelawan Putera dan Pemuda Barisan Nasional menyertai rombongan lawatan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Dato Seri Shahrizat Abd Jalil dan Timbalan Menteri Penerangan Datuk Ahmad Zahid Hamidi. Turut serta dalam rombongan ini Tuan Muin dari BKN, Saudara Nik, Timbalan Pengerusi Kelab UMNO Indonesia.

Anggota rombongan yang terdiri dari pegawai perubatan dan sukarelawan berlepas pulang dan tiba di LCCT tepat jam 12.00 tengahari.

Maka berakhirlah seketika Misi Pemuda Barisan Nasional ke Yogyakarta dengan merangkul bersama pengalaman, keinsafan serta rumusan yang dibawa balik.

Antaranya, bantuan perubatan dan pegawai perubatan mestilah di sambung dalam tempoh sekurang-kurangnya lima bulan lagi bagi membantu merawat dan memulih mangsa gempa.

Pembangunan semula yang melibatkan kemudahan perubatan seperti hospital dan pusat rawatan mestilah dimulakan.Pembangunan semula juga perlu mengambilkira kemudahan seperti sekolah, masjid dan rumah anak yatim

0 Comments:

Post a Comment

<< Home