Friday, June 16, 2006

PERSIAPAN AWAL BERJALAN LANCAR

29 Mei 2006 (Isnin) Kg Attap, Kuala Lumpur
Hari tu saya masuk pejabat putera awal pagi. Jam 9.00 pagi saya sudah berada di pejabat Putera. Di pejabat Dr Kassim, Dr. Alwi, Farid, Abbas dan Latiff sudah sedia menunggu saya. Masing-masing dengan fail di tangan lantas menyerbu saya ke bilik.

Perbincangan panjang lebar akhirnya kami mencapai kata sepakat untuk melaksanakan Misi Kemanusiaan ke Yogyakarta.

Misi tersebut dinamakan Misi Bantuan Kemanusiaan bersama Putera UMNO Malaysia, Pemuda Barisan Nasional dan Aman Malaysia.

Satu pasukan petugas telah dibentuk bagi menyelaras dan membuat persiapan sebelum anggota misi bertolak ke Yogyakarta. Hari itu seluruh tenaga Urusetia Putera UMNO telah dikerah memberi tumpuan kepada persiapan misi tersebut. Kerja-kerja lain ditangguh buat seketika meskipun Putera UMNO terlibat dalam program di Kepala Batas pada 3 Jun 2006.

Hari itu juga segala surat menyurat kepada pihak berkuasa hospital bagi mendapatkan khidmat pegawai perubatan dikeluarkan. Begitu juga dengan Sdr Farid yang sibuk untuk mendapatkan sukarelawan dari kalangan Pemuda Barisan Nasional yang bersedia untuk ke sana.

Mengikut jadual awal misi Putera ini akan berlepas ke Yogyakarta melalui penerbangan TUDM pada 30 Mei 2006, tetapi ditunda atas sebab-sebab tertentu. Satu lagi cabaran bagi misi ini. Ini bermakna saya dan pegawai petugas mempunyai masa 28 jam lagi untuk membuat segala persiapan.

Petang itu sekitar jam 4.00 petang sesekali saya melintas ruang pejabat urusetia Putera, nampak semua orang sibuk bekerja. Saya tak nak banyak mengganggu mereka kerana yakin dan percaya masing-masing tahu tugas dan tanggongjawab yang diberi. Sekitar jam 10.00 malam saya tinggalkan pejabat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home