Friday, August 04, 2006

PEMUDA BANTAH SERANGAN ISRAEL KE ATAS LUBANON


Pemuda Barisan Nasional yang diketuai oleh Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin mula berkumpul di perkarangan Masjid KLCC selepas solat Jumaat.


Dari Masjid KLCC lebih 5,000 pemuda yang turut disertai oleh Putera UMNO mula berkumpul di hadapan Kedutaan Amerika Syarikat.


Di hadapan Kedutaan Amerika Syarikat Pemuda Barisan Nasional mula menyatakan bantahan kepada Amerika Syarikat yang menjadi 'pelindung' kepada segala keganasan Israel di Lubanan


Tanpa mengira agama Pemuda Barisan Nasional berganding tangan, berhimpun bagi menyatakan bantahan terhadap kekejaman Israel di Lubanan


Agak sukar untuk melihat wajah Dato' Azeez Rahim dicelah-celah ribuan orang kerana beliau sendiri berada di barisan hadapan dalam menyatakan bantahan terhadap kekejaman Israel


Suara genarasi muda yang bencikan kekejaman dan peperangan dilontarkan melalui penglibatan mereka dalam perhimpunan tersebut


"Hentikan Peperangan, Hentikan Pembunuhan dan Hentikan Pencabulan Israel keatas bumi Lubanan" itulah suara generasi muda Malaysia


Khairy Jamaluddin dan barisan Exco Pemuda UMNO Malaysia berucap dihadapan ribuan pemuda yang hadir di hadapan Kedutaan Amerika Syarikat.


KUALA LUMPUR 21 Julai – Pergerakan Pemuda Barisan Nasional yang dikepalai oleh Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia menyertai masyarakat antarabangsa mengadakan perhimpunan bagi membantah tindakan Israel melancarkan serangan dan pencerobohan ke atas Palestin serta Lubanon.

Menghimpunkan lebih 5,000 rakyat Malaysia terdiri daripada pelbagai kaum dan agama keluar beramai-ramai menyertai perhimpunan anti-Israel bagi mendesak rejim Zionis segera menghentikan serangan dan pencerobohan ke atas kedua-dua negara tersebut.

Tanpa menghiraukan hujan, mereka yang kebanyakannya terdiri daripada ahli Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Putera UMNO, golongan belia dan anggota pertubuhan bukan kerajaan (NGO) memenuhi perkarangan Masjid KLCC selepas solat Jumaat.

Perhimpunan yang diketuai Naib Ketuanya, Khairy Jamaluddin, kemudiannya berarak ke Pejabat Kedutaan Amerika Syarikat (AS) di Jalan Tun Razak, bagi menyampaikan memorandum bantahan menuntut dan mendesak supaya serangan Israel dihentikan serta-merta.

Sambil menyanyikan lagu keamanan, mereka turut mengibarkan sepanduk dan melaungkan slogan mengecam tindakan ganas Israel.

Selepas menyerahkan memorandum bantahan di Kedutaan AS, perarakan kemudian diteruskan ke Kedutaan Britain, sebelum ditamatkan di Kedutaan Perancis sebagai menghormati nasihat pihak berkuasa.

Pengerusi Putera UMNO, Dato’ Abdul Azeez Abdul Rahim yang ditemui mengatakan bahawa Israel ternyata sebuah kuasa penjajah yang kejam dan tidak langsung menghargai nyawa orang lain selain sebuah bangsa yang ‘pekak dan buta matanya’ dalam melihat erti keamanan.

Katanya, ahli Putera UMNO dari seluruh negara akan bergandinga bahu dengan Pemuda UMNO dalam meneruskan bantahan menggunakan rangkaian pergerakan pemuda seluruh negara.

“Putera UMNO yang mewakili suara generasi muda melayu Malaysia mendesak suara muda di seluruh dunia bangkit mendesak kerajaan Negara masing-masing agar memberi tekanan kepada kuasa-kuasa besar untuk menghentikan keganasan Israel di Lebanon” katanya

0 Comments:

Post a Comment

<< Home