Wednesday, October 11, 2006

MEMBELI-BELAH AIDILFITRI BERSAMA ANAK YATIM

SIFAT SEORANG PEMIMPIN : Dato' Azeez sedang membantu salah seorang anak yatim memilih songkok


ERTI RAMADHAN DAN SYAWAL : Dato' Azeez bersama anak-anak yatim membeli-belah untuk persiapan Hari Raya Aidilfitri

SEBUAH PENGORBANAN : Kata Dato' Azeez, keperitan masa kecil memberi keinsafan kepadanya. Hari ini dengan sedikit rezeki yang Allah berikan kepadanya, hanya kepada anak-anak ini kasih tertumpah.

SIAPALAH YANG LEBIH MENGERTI : Hati dan perasaan anak-anak ini menjelang Shawal hanya mereka yang lebih mengetahui. Dato' Azeez bersama Putera UMNO cuba menyelami dan membantu meringankan beban derita mereka.

TERIMA KASIH DAN SELAMAT HARI RAYA DATO' : Mungkin itu ucapan yang mampu mereka lafazkan, tanda terima kasih dan syukur atas insan yang prihatin terhadap nasib mereka.

KUALA LUMPUR – Ketika mengadakan lawatan dan bergotong royong membersihkan Rumah Anak Yatim Nurhikmah Kajang, Pengerusi Putera UMNO Dato Abdul Azeez Abdul Rahim telah berjanji untuk membeli sepasang baju raya kepada setiap seorang anak-anak yatim di rumah tersebut. Bersama pada lawatan tersebut seorang tukang jahit telah dibawa untuk mengambil ukuran saiz setiap dari mereka. Namun setelah menimbang faktor masa untuk menyiapkan tempahan tersebut, kaedah tempahan telah ditukar kepada membeli yang sudah siap.

Bagi menunaikan janji tersebut, seramai 66 orang anak-anak yatim dari Rumah Anak Yatim Nurhikmah, Kajang telah dibawa untuk membeli-belah baju raya di sebuah pasaraya di ibu kota.

Kehadiran anak-anak yatim tersebut di Pasaraya Maiden menarik perhatian orang ramai yang sedang membeli belah persiapan hari raya di pasaraya tersebut. Namun, bagi Dato Azeez kegembiraan anak-anak yatim tersebut memilih pakaian dan berbincang sesama mereka untuk memilih mana yang sesuai adalah kepuasan bagi beliau.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home