Monday, September 25, 2006

PUTERA UMNO BERSAMA 8000 'MAT REMPIT' BERKONVOI KE LUMUT

DATARAN MERDEKA : Petang 9 September 2006, Dataran Merdeka menjadi saksi berkumpulnya 8,000 'mat rempit' sekitar Lembah Klang


PERHATIAN MEDIA : Dato Azeez menjadi perhatian media kerana berjaya mengumpul 'mat rempit' seramai itu

KERELAAN : Kesemua 'mat rempit' yang berkonvoi ke Teluk Batik bersama Putera UMNO tidak ditaja oleh mana-mana pihak sebaliknya semua perbelanjaan adalah tanggungan mereka sendiri.

MARSHAL : Tenaga penting bagi memastikan konvoi berjalan lancar

TAKLIMAT : Dato Abdul Azeez bersama Dato Norza Zakaria, hadir ketika pelepasan peserta di Dataran Merdeka

ISI MINYAK : Stesen Petronas kawasan Rehat dan Rawat Rawang menjadi destinasi pertama untuk mengisi petrol sebahagian anggota ekspedisi sebelum meneruskan perjalanan ke Teluk Batik

HUJAN LEBAT : Bermula dari pelepasan di Dataran Merdeka hinggalah ke Teluk Batik, anggota ekspedisi di iringi hujan lebat sepanjang perjalanan. Namun itu semua tidak mematah semangat mereka

TELUK BATIK : Majlis sambutan diatur rapi di Teluk Batik menyambut kedatangan 8,000 'mat rempit' pada malam itu

PATRIOTIK : Mereka juga memiliki jiwa merdeka







KUALA LUMPUR : Buat julung-julung kalinya seramai 8,000 'mat rempit' berjaya dikumpul oleh Putera UMNO bersama Team Sheel bagi Ekspedisi dua hari satu malam ke Teluk Batik, Lumut pada 9 dan 10 September 2006 lalu.


Program ini mendapat sambutan dari kalangan 'mat rempit' sekitar Lembah Klang, Selangor, Negeri Sembilan, Perak, Kedah dan Pulau Pinang.
Program yang mendapat kerjasama beberapa Kelab Motor dari negeri-negeri tersebut menjadi petanda awal bahawa golongan remaja bermotor yang sering dikaitkan dengan aktiviti lumba haram mampu disatukan bagi mencari hala tuju baru.


Menurut Pengerusi Putera UMNO, Dato Abdul Azeez Abd Rahim, langkah ini merupakan permulaan kepada dimensi baru bagi golongan remaja bermotor ini. Katanya, Putera UMNO tidak mahu bersikap negetif terhadap golongan ini sebaliknya mahu mendekati dan memahami kehendak mereka.


Katanya, Putera UMNO ingin mengenali dan menyelami kehendak mereka dahulu sebelum sama-sama untuk mencari jalan keluar kepada permasalahan yang membelenggu mereka selama ini.


"Ekspedisi ke Teluk Batik telah membuka ruang yang lebih luas kepada Putera UMNO untuk mengenali golongan ini dan Putera UMNO sudah mendapat sebahagian jawapan kenapa 'mat rempit' ini sering terlibat dalam aktiviti kurang sihat seperti lumba haram.


"Dari sini Putera UMNO telah menubuh satu jawatankuasa bersama dengan Kelab Sheel, sebuah kelab motor yang mempunyai anggota paling ramai di Lembah Klang dan beberapa negeri di utara tanahair" jelasnya.


Menurutnya lagi, Jawatankuasa ini akan bertindak sebagai sebuah pasukan petugas yang akan merancang dan merangka berbagai aktiviti untuk golongan ini.


Disamping itu beliau berharap semua pihak termasuk pihak media, polis dan masyarakat agar sama-sama berganding bahu bagi membimbing golongan remaja ini.


"Ada caranya untuk membendung aktiviti lumba haram di kalangan 'mat rempit ini. Putera UMNO memerlukan sedikit masa lagi dan berilah peluang kepada kami untuk sama-sama membantu golongan ini" katanya.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home